Min Lilla Vrå

Alla inlägg under november 2010

Av Stina Nygren - 27 november 2010 08:45

Nu sitter jag & Hilma i bussen på väg mot Birsta och IKEA! Vi lär nog få trängas lite grann... Hoppas tålamodet finns på plats!

Igår kväll lämnade vi Molly till mormor & morfar. Där blir hon ordentligt ompysslad.. Tänk så skönt att få ha mormor & morfar alldeles för sig själv utan storasyster att ta hänsyn till!
I eftermiddag kommer farmor och hämtar henne, då åker dem hem till oss och leker och myser..

Boris hade också tur - han slapp vara i hundgården idag. Fina Hanna tog med honom igår, så han blir nog också ordentligt ompysslad och får utforska Haga...


Julen närmar sig med stormsteg.. 1:a advent imorgon! Då väntar lussebullsbak och lite mer julpyntning... Myyys!

Av Stina Nygren - 20 november 2010 23:45

Lite feber för Molly i början av veckan, sedan kom ögoninflammationen för dem båda, sedan fick också Hilma feber som gått lite upp och ned och imorse klagade Hilma på ont i öronen.. !!!?
Jag hade inte alls räknat med att bli borta från jobbet så länge, får se hur mina små troll mår imorgon...

Till råga på allt hade dem "skolfotografering" hos dagmamman i fredags. Dem var feberfria på morgonen, vi åkte dit så att dem fick fota sig iaf! Får väl se hur resultatet blir då Molly var rätt så röd runt ögonen och tom hade sår!
Dem båda var iaf väldigt duktiga hos fotografen, tom Molly satt stilla!

________________________________________________________


Molly håller just nu på att erövra världen, oj så mycket hon vill testa!

Idag skulle hon göra som storasyster och kliva upp på höga pallen och hoppa ned . Kliva upp var inga problem men hoppa ner var lite klurigare.. Tryggast var när det fanns en hand till hands...

Hon kom även på att barnstolen, "Hokus Pokus", inte är allt för rolig längre.. Även fast hon klättrar, utan hjälp, upp i den så är det ju ingen utmaning att sitta i en stol med kanter runt omkring. Mer spännande är det att klättra upp på tripp trappstolen och sitta där..själv!

Ögonen lyser av lycka då hon kan själv!

Av Stina Nygren - 13 november 2010 00:15

Efter jag hade hämtat små-trollen hos Carina idag åkte vi till stan... Köpte var sitt par Hestra-vantar med ullfoder åt dem & fingervantar.. Inte billigt men såå värt bara dem slipper frysa om sina små fingrar i vinter!

Nu laddar vi inför den kallaste vintern på 100 år!!!


Efter det blev det raka vägen till...den fantastiska restaurangen Frasses.. När magarna var mättade väntade H&M och Coop på oss..
Där inhandlades nya, silverglittriga dansskor åt Hilma (nån slarv-mamma glömde visst dem gamla på dansen...).
Kunde dessutom inte låta bli att köpa varsin myspyamas i plysch åt dem - Molly fick med Superman och Hilma valde en svart med flames. Valet stod mellan den svarta eller en turkos med Hello Kitty. Är glad att hon valde den svarta!

Hilma & Molly blir såå glada när dem får något nytt så det är en fröjd att handla åt dem! Mina älskade små troll!

Sedan åkte vi en sväng till mornor & morfar där tjejerna åt välling & yoghurt och borstade tänderna.. Sen somnade dem i bilen på vägen hem så jag behövde bara bära upp dem till sängen...

En helmysig dag och jag har dessutom förmånen att få ha Hilma hos mig hela natten!
(Salle körnattbuss och då brukar dem byta säng så att han kan få lite sovmorgon...)

Av Stina Nygren - 12 november 2010 23:45

Jaa, det är den stora frågan...
Jag har alltid varit väldigt nöjd med att ha båda mina tjejer hos världens bästa dagmamma - Carina!
Hos Carina är dem 100% trygga - båda två, dem blir sedda för den dem är, dem tillbringar dagarna i en trygg hemmiljö, dem går på promenader till olika spännande lekplatser varje dag. Lugnt, skönt, tryggt & roligt...
Men nu undrar jag om Hilma, som inte längre är så liten, kanske skulle behöva lite mer utmaning än vad denna typ av verksamhet kan erbjuda...
Fler jämnåriga kompisar och en mer utmanande verksamhet.

Svåra val.. Vad väger tyngst? Det lugna & trygga eller nya spännande utmaningar?
  
Samtidigt så är detta de sista åren som det finns möjlighet att få vara i det trygga & lugna, när skolan börjar är ruschen igång och då är det bara att gilla läget...

Tror vi ska söka förskola åt båda trollen till hösten, så får vi ta ställning senare om möjlighet ges...

Av Stina Nygren - 11 november 2010 22:30

Båda tjejerna somnade i "stor-sängen" ikväll.. Båda var så trötta så trötta..

Hilma grät och sa att hon var så trött och att det kändes jobbigt, Molly kröp upp på Hilmas bröst och kramade om henne, sedan låg hon tätt brevid och strök storasyster på kinden tills hon somnade. Efter det kurade hon också ihop och somnade.. Mina älskade små prinsessor! Det värmer mammahjärtat att se att dem är så måna om varandra! Hjärta

Av Stina Nygren - 5 november 2010 07:15

I onsdags lärde sig Molly att gå och sen dess gör hon inget annat.. Hon går & går & går.. Jätteroligt att se den stolta tjejen!

I helgen tog vi in rutchbanan från ladan, jättekul tyckte tjejerna! Igår lärde sig Molly att klättra upp för stegen (drygt en meter och sedan åka ner - alldeles själv!. Tjohoo!
Hela kvällen spenderades vid rutchbanan!

Imorse provade Molly pottan, men utan resultat. Kul att hon vill prova iaf, tänkte jag.
Sen pekade hon på toaletten och sa "Där!". Så hon fick prova toaletten och BAJSADE!

Många framsteg på en gång.. Såå roligt!


 
Idag ska Hilma få följa med på mitt jobb.. "Åhh, jag har längtat jätte, jättemycket!" sa hon när jag frågade igår. :)

Jag älskar mina små troll!

Ovido - Quiz & Flashcards