Min Lilla Vrå

Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Små stunder av lycka!

Av Stina Nygren - 13 november 2012 20:43

Vi blev bjudna på middag till Marika ikväll. David jobbade men vi hade trevligt iaf! :)
Vilken vardagslyx att få gå iväg till goa vänner och tänk att maten alltid smakar godare då man inte tillagat den själv...

Barnen lekte och deras skratt och tjut hördes in till köket. Vi vuxna fick vuxentid och pratade i lugn och ro medan vi lyssnade till småtrollens glädje! Det är underbart!
Kan tänka mig att vi om 20 år sitter i precis samma kök och minns tillbaka på just dessa små stunder.

Det är dessa enkla små vardagliga stunder som gör livet så innehållsrikt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina Nygren - 14 december 2012 22:29

Idag fortsatte luciafirandet i form av Luciadisco hemma i vardagsrummet. Vi bjöd in kompisar till Hilma och Molly från vår by och grannbyn. Barnen dansade (t.o.m på bordet!) och tjoade medan vi vuxna mumsade på saffranskladdkaka, pepparkakor och glög...

Av Stina Nygren - 14 december 2012 00:08

Lucia. Imorse smög jag mig upp och gjorde i ordning lite lussefrukost till min familj som låg uppe och sov. Vi åt gomackor och lussebullar medan vi satt i sängen och såg Lucia på TV. Jättemysigt! Sen var det dags för förskola och jobb. När vi p...

Av Stina Nygren - 11 december 2012 11:53

I söndags blev det en lite si sådär dag... Morgonen började bra. Men sen tappade jag min telefon och visste inte om jag förlagt den eller om den var ute i snön någonstans... Jag hade ju iaf lovat tjejerna att åka på julavslutning/julspel i kyrkan s...

Av Stina Nygren - 8 december 2012 20:39

En dag full med roligheter. Vi började dagen med sovmorgon... Salomon jobbade så vi hade tjejmys i sängen. Sedan gick vi ner och åt frunch. Efter det startade vi med lussebullsbak. Tjejerna var så duktiga! Jag trodde inte deras bullar skulle bli n...

Av Stina Nygren - 7 december 2012 21:34

Äntligen fredag! Molly sov hela nattens egen säng och när hon vaknade imorse sa hon: "Jag ääälskar min säng!" Känner verkligen igen den känslan! ;) Efter föris åkte Hilma till en kompis, Alva. Känns så underbart fantastiskt att hon hittat vänner s...

Ovido - Quiz & Flashcards