Min Lilla Vrå

Alla inlägg under februari 2011

Av Stina Nygren - 26 februari 2011 21:15

På sistone har vi haft mycket gnäll och småtjafs över saker och ting, anar att det kan vara en, som det så fint heter, utvecklingsfas... Igår bestämde jag och Hilma att när hon varit gnällfri i några dagar åker vi till stan och köper en leksak..

Detta verkar funka! Idag har varit en gnällfri dag... Förutom en gång..och då sa Hilma "Oj då, där slank det ut ett gnäll..."


Idag åkte vi in till stan och åt lunch på Max tillsammans med min kollega och hennes dotter, sedan promenerade vi allihopa ner till kajen och lekte i snöborgen, Hilma provade att åka skridskor första gången och avslutningsvis fikade vi på Hamnmagasinet..fantastiskt underbar dag!

         

       

Jag glömde ju såklart kameran hemma men tur att mobilen har kamera..om än inte den bästa men den funkar ju iaf!

  

När vi lekt och fikat så tjejerna var nöjda åkte vi till Godishuset och handlade alldeles för mycket godis - Hilma plockade!

Efter det åkte vi hem och åt middag, min farbror Lars gjorde oss sällskap och tjejerna verkligen älskar honom!  

Sen var det äntligen dags för kvällsmys!!! Glass & hallon, godis och Nicke Nyfiken på film...  

Strax innan 21 var filmen slut, tänderna borstade och pyamasarna på, det dröjde inte inte länge innan jag hörde de härliga ZZzzzzzzz-ljudet!



Idag har jag känt mig som en bra mamma! Det blir som en spiral, antingen positiv eller negativ... De dagar då barnen "bara" gnäller - ja, då är jag inte bättre själv! Men idag har lugn och harmoni infunnit sig hela dagen och då känns allt så fantastiskt bra!

Av Stina Nygren - 25 februari 2011 22:37

Ja, denna veckan har jag bara jobbat måndagen och sedan har vi haft lite sjukdom och varit hemma resten.. Igår och idag har tjejerna nästan klättrat på väggarna! Hilma ringde till sin kompis Matilda igår och bjöd över dem på lek & fika. Mycket trevligt både för barn och vuxna..


Idag har dagen flutit på, Hilma gick i pyamas fram till sena eftermiddagen.. Då blev det ett skönt bad för tjejerna och efter det middag hos våra kära vänner, David & Marika!


Salle packar för fullt sin väska, imorgon bitti åker han till Borgafjäll för att spela på ett bröllop. Jätteroligt för honom, det tycker jag, men känns lite tråkigt att ännu ett par dar vara hemma utan pappan..

Men nästa vecka är en bättre arbetsvecka med lediga dagar så då ska vi hinna träffas och umgås hela familjen!


Imorgon funderar jag på vad dagen har att erbjuda.. Tjejerna (inklusive jag!) är väldigt hitta-på-sugen.. Leos lekland, bokrea, badhus, barnloppis.. Hälsa på hos gammelmorfar står iaf på schemat, tänkte ta med och bjuda på semlorna vi bakade idag..


Nu blir det film och chips! Eller iaf lite chips åsså lite sova-på-soffan...

Av Stina Nygren - 20 februari 2011 00:19

Nu börjar det bli dags att sova efter en händelserik dag på Paradisbadet.. Molly ramlade och slog hakan så att det blev ett jack som behövde tejpas.. Tur hon är duktig vår lilla prinsessa! Vi slapp iaf åka till lassa och sy! Jag blev (tydligen) rädd eller stressad eller nåt..så jag var nära att svimma..fick lov att vila på golvet en stund.. I övrigt hade vi en riktigt skön baddag!.Efter badet blev det 3-rätters på en mysig kinarestaurang - gott!!Salle är på O'Learys och drar in storkosingen..eller hur det nu var!? :)Nu sova och invänta hotellfrukost! Hilma har redan planerat vad hon ska äta.. Det är nog fler än jag som längtar! :)

Av Stina Nygren - 16 februari 2011 21:45

På lördag åker hela familjen till Övik... Vi ska bo på hotell, bada på Paradisbadet och Salle ska spela på O´learys på kvällen..sen blir det förhoppningsvis bad dagen efter också!   

Känns så fantastiskt skönt att åka iväg hela familjen och bara leka, mysa och vara tillsammans!!

Av Stina Nygren - 5 februari 2011 16:02

Idag har jag och Molly varit alldeles ensamma... Pappan har varit på sitt jobb och Hilma är hos farmor.


Molly har verkligen njutit utav all egentid tillsammans med mig! Det är inte alltfär ofta som det är bara hon och jag... Hon har visat sidor jag inte visste fanns! Hon har verkligen lekt och surrat på i mängder...och skrattat!


Hilma längtade att få åka ensam till farmor och slippa att Molly skriker..sa hon.. Nu för tiden skriker hon väl inte så mycket, enligt mig iaf! Men tydligen så upplever Hilma det så.. På sätt och vis har hon väl rätt, Molly har temprament och skriker när det inte går vägen..men lika fort är hon på bra humör igen!


Nu väntar vi på att Hilma & fadern ska komma hem! Vi är bjudna på middag till tjejernas farfar och Lillemor...

Av Stina Nygren - 2 februari 2011 21:50

Har haft en bra dag! De flesta dagarna är bra, men man glömmer oftast att uppskatta det vanliga "braiga"...


Vaknade imorse och hade en lugn morgon för mig själv innan jag åkte till jobbet.  Tjejerna vaknade en stund innan jag skulle iväg så vi hann kramas lite..


En helt vanlig bra dag på jobbet!


Hemma uppstod stressen då jag inte var helt klar med Blingokläderna inför visningen ikväll.. Men jag hann!

Hade sedan en trevlig visning hemma hos Maria Lustig...Tack! Jag känner mig nöjd!


Väl hemma igen blev det en liten promenad med Bosse.. Gick halva vägen efter landsvägen och resten på åkern där Boris fick springa fritt... Stjärnklart, lite kallt och bara skorna knastrade mot snön... Åh vad livet är härligt!


Nu ska jag bara lägga in ordrarna i systemet så att vi alla får våra kläder nån gång!   

Av Stina Nygren - 1 februari 2011 20:08

Idag VABar jag sista dagen.. Magsjukan är över...äntligen! Tack och lov har både jag och Salle klarat oss!


Salle kör kväll så på fm var vi inne hela familjen och gjorde inte nåt speciellt. Till lunch önskade Hilma fiskpinnar...mina barn har sällan så höga krav! :)


Efter lunchen skulle vi gå ut på promenad.. Men vi struntade i det och la Molly i vagnen hemma på gården och tänkte promenera runt åkern istället.. Där kan Boris springa lös och det finns många sorters spår & bajs att titta på!

Men Molly vaknade efter 5 minuter så hon fick följa med på bobben istället...


Sen var det mellisdags, så vi gick in och fikade.. När vi precis svalt sista tuggan hörde vi bokbuss-truddilutten så vi skyndade dit och lånade nya och spännande böcker!

Ska bli mysigt att lägga sig i sängen ikväll och ha sagostund med mina små troll!


Igår kväll när barnen somnat ringde Salle.. Han berättade att han krockat med bussen..hjärtat flög upp i halsgropen - hjälp!!

En kvinna hade missat hennes väjningsplikt och körde rakt ut i korsningen... Bussen gick inte att få stopp på och körde rakt in i sidan på hennes bil.. Men med änglavakt så gick allt bra!

Ovido - Quiz & Flashcards