Min Lilla Vrå

Alla inlägg under mars 2011

Av Stina Nygren - 12 mars 2011 21:29

Det finns så mycket man hela tiden önskar sig, men varför? Det är sällan saker som får en att må bättre.. Jag har verkligen allt jag kan önska mig! Två små underbara barn och en helt fantastisk man!! Många fina vänner som bryr sig och som jag har roligt tillsammans med... Vad mer kan man önska?


Idag har jag haft en helt underbar dag! På förmiddagen var det städdags.. Salle dammsugade och jag torkade golven - Vilken skön känsla när allt är rent!   


På eftermiddagen kom våra gamla grannar, Henrik & Helena och deras små busungar.. Vi grillade korv ute, körde lite skoter (inte jag!) och barnen tolkade på bobben efter skotern - superkul!!

När vi varit ute så att alla var nöjda och lite kalla gick vi in och gjorde i ordning middag.. Kyckling i gosåsen och ugnstekta potatishalvor, till efterrätt glass med varm hemkokt hjortronsylt.. Mums!!


Efter middagen hade barnen en supermyskväll - film, godis, ostkrokar & läsk..och dessutom trevligt sällskap utav varandra!

Gustav & Edvin är nog de barn som Hilma leker allra bäst tillsammans med.. Jätterolig lek skapad utav ren fantasi och aldrig nå tjafs! Jätteroligt att se!

Hilma somnade nästan innan hon lagt huvudet på kudden..   Molly somnade rätt snabbt hon med...

Nu blir det lite filmmys i soffan med min älskade!

Av Stina Nygren - 6 mars 2011 22:14

Sköna söndag! Skoterutflykt till Skeppsvik, korvgrillning och trevliga vänner! Såå skönt att vara ute i det sköna vårvädret nu.. Kroppen behöver soool! Man blir så glad, märker detta även på mina små töser. :)Boris sprang hela vägen både till & från Skeppsvik, duktig vovve! :) Han brukar annars vara duktig att visa när han vill åka kälke istället, men idag räckte krafterna hela vägen! Men han har varit slö resten av dagen - han tycker nog att han gjort sitt för idag. Nu är det bara korta kvällspromenaden kvar..Vi har haft besök av svärmor som sytt en ny köksgardin åt oss.. :) Salle har också gjort ett ryck och sprättat bort allt gammalt kakel.. Imorgon kommer Peter o kaklar nytt, svart kakel.. Det kommer att bli så fint! Jag är så nöjd med vårt nya kök!!

Av Stina Nygren - 4 mars 2011 22:51

Idag har Hilma varit med på mitt jobb. Hon tycker det är såå roligt! Efter jobbet åkte vi och hämtade upp Frida och hennes söta Ines, som följde med hem. Kändes riktigt mysigt med besök! Senare på eftermiddagen kom Jenny med sina fina flickor Tuva-Li och Emmie-Lou. Tjejerna har lekt och busat som bara den idag!     



På kvällskvisten hände en liten olycka.. Hilma la sina fingrar på spisen! 4 små vita blåsor på 4 små röda fingrar! Usch vad hon skrek... Det blev inte bättre med tiden heller, hon bara skrek mer och mer - det hjärtskärande skriket!

Ingenting kunde mildra det onda, till slut fick hon alvedon.. Vet inte om det gjorde saken bättre men hon somnade iaf efter en stund...för att en stund senare vakna och fortsätta skrika innan hon somnade för natten..


Usch så hemskt det känns då ens barn har så fruktansvärt ont och man ingenting kan göra!

Egentligen ingen större olycka, men det kändes så otroligt jobbigt då jag inte kunde hjälpa Hilma på någe vis!

Kändes så skönt att Jenny inte hunnit åka! Hon nattade Molly, städade leksaker och skötte sina egna barn medans jag satt med Hilma och gjorde allt för att trösta henne..

Jag är så lycklig för alla mina fantastiska vänner! Tack för att ni finns i mitt liv!   

Ovido - Quiz & Flashcards