Min Lilla Vrå

Alla inlägg under september 2012

Av Stina Nygren - 28 september 2012 19:57

Idag när jag slutade jobba kände jag mig så glad...glad över att helgen äntligen är här, glad över att få vara tillsammans med familjen och slippa alla måsten och glad över dt fina vädret som inspirerar!

Jag skyndade till förskolan och hämtade mina små troll, vi snabbhandlade lite och åkte sedan hem med maten och hämtade Boris... Sedan tog vi oss en promenad till skogen och tog med oss lite mellis. Så otroligt mysigt att sitta på en sten i skogen, tillsammans med det käraste man har, fika och lyssna till skogens alla ljud! ?

Roligt att se nyfikenheten hos barnen. Tänk att få strosa i skogen, klättra på stenar, gå balansgång på träd som ligger ner på marken och hoppa över diken... Se och undersöka allt som bara är "vår vanliga skog". Skogen är fascinerade både för stora och små! ?

Av Stina Nygren - 25 september 2012 17:47

Har inhandlat första riktiga julklappen idag!
Igår shoppade jag smågrejer till tjejernas paketkalender så nu känner jag att jag är på G! ?

Av Stina Nygren - 24 september 2012 22:08

Tog en sväng förbi på ÖoB idag. Fyndade en hel del pyssel till småtrollens paketkalendrar! Glitterpiprensare, pom-pombollar, färgade glasspinnar, skumbokstäver och andra skumfigurer att pyssla med, pärlor, klistermärken...ja allt möjligt! Så nu fyller vi 15 paket åt de var. Bara några saker kvar nu innan kalendern är komplett! :)
Jag älskar verkligen att slå in alla dessa små paket så nu har jag något att se fram emot!

Har påbörjat min lista med julklappsförslag till övrig släkt och vänner med... 1/12 ska allt vara klart! Så i december ska vi hinna med julpyssel och massa mys!!
Hoppas på ljusstöpning i december..vet inte om vi tar oss vatten över huvet.. Någon som testat som sitter inne med några tips?? ;)

Av Stina Nygren - 23 september 2012 08:52

Igår var vi på Strömpilens barnloppis. Fyndade en hel del kläder till Hilma och lite annat smått och gott!
Ibland förundras jag över hur billigt det faktiskt är och att man kan komma över riktigt fina kläder och saker för en billig peng!

Hade med mig femhundra spänn... Köpte två par täckbyxor utan nötningar, en täckjacka, en vårjacka och en sån där skogshuggar-fleece till Hilma.
Nu är vi fullutrustade inför vintern!

Hilma hittade också ett gäng med coola dinosaurier. Några Astrid Lindgren böcker blev det också... Problemet på slutet blev att hitta något till Molly! Ilandsproblem så det bara sjunger om det... :)
Men där satt hon och väntade på Molly..Kajsa, eller Greta..fast troligtvis Kajsa! Världens finaste docka!!!
Den största docka som fått flytta in hos oss!
Med verkliga små ögon och ett litet fint leende. En sån där docka som alla små drömmer om...

När vi kom hem fick vi lov att ta fram kartongen med bebiskläder från när Molly var pluttis... För alla dockkläder var för små..hon rymdes varken i dockstolen eller i docksängen! ?

På eftermiddagen fick vi kärt besök av Lars & Gunhild! Jätteroligt att ses när det inte blir så ofta... De hade med sig paket till tjejerna.
Molly fick en jättefin liten docka, vilket passar jättebra när hon befinner sig i värsta dockåldern!
Hilma fick en kartong med Lego Friends. "Åh, sånt som jag har önskat mig!", utbrast hon, så det blev perfekt!

Igår blev en jackpot dag då grejer bara strömmade in... Nu försöker vi finna lyckan i oss själva och glädjas åt det vi redan har! Såna där dagar underlättar INTE för Tomten!! ;)

Av Stina Nygren - 21 september 2012 17:47

Fredagen börjar nå sitt slut och snart tar fredagsmyset vid...

Min älskade man kom hem med en fin bukett blommor. Tack älskling! ?

Ljusen är tända, älggrytan puttrar på spisen och barnen leker utan bråk! Jag säger som David - "Nu begär man inte så mycket mer av livet!" ?

Av Stina Nygren - 21 september 2012 10:54

Molly är sjuk idag med. Hon hade ett par vakentimmar i natt, vet inte varför men mellan 3-4.45 låg hon vaken i sängen. Hon tyckte vi skulle gå ner... Det har ALDRIG hänt förr... Men efter lite sovmorgon så är vi redo att möta dagen! ?

Boris kom upp i sängen och myste en lång stund... Molly blev tyst en stund och säger sedan "När Boris dör blir jag ledsen!"
Jo, det kommer vi allihopa att bli! Hilma och Molly var då överens om att vi ska köpa "en ny" Boris.. "Fast en lite mindre som ryms under sängen", tyckte Hilma.

Av Stina Nygren - 20 september 2012 23:10

Jag fick berättat om ett citat för cirka ett år sedan och jag håller om det så hårt... Kan bara inte glömma det så även jag delar med mig! :)


"Ge mig sinnesro att acceptera
Det jag inte kan förändra,
Mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden"

Av Stina Nygren - 15 september 2012 22:02

Idag har vi suttit och haft rit och pysselstuga... Min pappa fyller år idag så då har tjejerna ritat teckningar till morfar!

Molly ritade sina första gubbar! Hon var så stolt när hon ritat klart!

Vi var ju på 3-årskontrollen i tisdags och då fick hon rita, BVC-tanten tyckte då att hon ritar precis som en 3-åring ska! Dvs runt, runt, runt..... Men nu kan hon rita gubbar också! :)

Ovido - Quiz & Flashcards