Min Lilla Vrå

Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Första semestertrippen

Av Stina Nygren - 8 juli 2011 21:44

Vi har nu vart iväg på sommarens första semestertripp!


Först åkte vi till Övik där Salle spelade fredag & lördag. På söndag styrde vi vidare mot Östersund. Länge sen jag var där, men det är en väldigt fin stad!


Vi lärde oss att till nästa år så bokar vi camping i förväg! Det fanns nämligen ingen plats på de två största campingarna (pga en stor fotbollscup!). Men en mindre camping kan vara nog så mysig, tänkte vi. Men NJA! Fin utsikt var det iaf!   


Salle åkte på förkylning och låg i feber, men vi drog iväg på utflykter iaf! Första dagen besökte vi Frösö Zoo...

 

                          



Vi besökte även äventyrsbadet vilket var väldigt uppskattat! Sista dagen gjorde vi en resa tillbaka i tiden - till Jamtli!


                       


När vi varit färdigt på Jamtli började vi köra hemöver...

 

Trötta tjejer somnade i bilen, men vaknade när det egentligen var sovadags, men så är det ju semester också så det gjorde inget!

Vår plan var att sova på en fin rastplats i Fredrika, men så långt hann vi inte...   


Just innan klockan skulle slå 00 hörde vi ljudet FLAFF...

PUNKA på husvagnen! Men utan att tveka klev Salle ur bilen för att byta däck. Är så stolt över min man! Märkte att vi inte hade rätt verktyg för att byta på husvagnen, stoppade en bil som hjälpte oss.. MEN...jag undrade vad som pyste då Salle pumpade luft och han upptäckte då att ventilen var sönder så reservdäcket tappade luften fortare än han pumpade...

Då blev han less! Men vad kunde vi göra?

Vi la oss i husvagnen o sov & på morgonen fick vi tag på nån gubbe i Fredrika som hjälpte oss med ett däck så vi kunde köra till stan iaf. Där köpte vi nya däck! Det visade sig att de gamla däcken var sedan 1990!!


Borta bra men hemma bäst!

Nu bara myser vi på hemmaplan en vecka innan nästa äventyr väntar...

Salle försöker sova bort sin förkylning, men den är seg! Han har haft feber sen i tisdags!

På söndag åker han ner till Tyskland igen - hoppas verkligen han hinner bli frisk!

När han kommer hem från Tyskland åker vi till Lycksele tillsammans med våra bästa vänner - David & Marica!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina Nygren - 14 december 2012 22:29

Idag fortsatte luciafirandet i form av Luciadisco hemma i vardagsrummet. Vi bjöd in kompisar till Hilma och Molly från vår by och grannbyn. Barnen dansade (t.o.m på bordet!) och tjoade medan vi vuxna mumsade på saffranskladdkaka, pepparkakor och glög...

Av Stina Nygren - 14 december 2012 00:08

Lucia. Imorse smög jag mig upp och gjorde i ordning lite lussefrukost till min familj som låg uppe och sov. Vi åt gomackor och lussebullar medan vi satt i sängen och såg Lucia på TV. Jättemysigt! Sen var det dags för förskola och jobb. När vi p...

Av Stina Nygren - 11 december 2012 11:53

I söndags blev det en lite si sådär dag... Morgonen började bra. Men sen tappade jag min telefon och visste inte om jag förlagt den eller om den var ute i snön någonstans... Jag hade ju iaf lovat tjejerna att åka på julavslutning/julspel i kyrkan s...

Av Stina Nygren - 8 december 2012 20:39

En dag full med roligheter. Vi började dagen med sovmorgon... Salomon jobbade så vi hade tjejmys i sängen. Sedan gick vi ner och åt frunch. Efter det startade vi med lussebullsbak. Tjejerna var så duktiga! Jag trodde inte deras bullar skulle bli n...

Av Stina Nygren - 7 december 2012 21:34

Äntligen fredag! Molly sov hela nattens egen säng och när hon vaknade imorse sa hon: "Jag ääälskar min säng!" Känner verkligen igen den känslan! ;) Efter föris åkte Hilma till en kompis, Alva. Känns så underbart fantastiskt att hon hittat vänner s...

Ovido - Quiz & Flashcards