Min Lilla Vrå

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Stina Nygren - 11 september 2012 23:01

I söndags åkte Salle iväg på bussresa till Kiruna.. Ikväll välkomnas han hem med öppna armar! Äntligen! ;)

En stund efter att han åkt på söndagsmorgonen ringer han hem och berättar den glädjande nyheten att VI fått tag i älgkött!
Visserligen väldigt bra..men inte just då! Inte när jag var själv med tjejerna! Tack snälla, snälla Camilla som hjälpte mig med styckningen!!! Iofs var grovstyckningen gjord, men det är nog svårt och tidsödande att skära ut alla delar, putsa och göra grytbitar & färs!
Men när köttet väl är styckat, skuret och färsen är mald är det ju GULD VÄRT!!

VAB idag med! Det blev ett besök på BVC idag på förmiddagen.
Igår när Molly gick nedför trappen missade hon sista trappsteget och föll.. Grät och hade ont i foten men sedan gick det över och hon lekte & skuttade runt obehindrat.
Men på natten vaknade hon vid 2.30 och hade jätteont!! Jag erbjöd Alvedon och hon tackade JA för första gången..nånsin! Svalde utan problem och ville sedan att jag skulle hålla om foten tills hon efter en stund somnade igen
Men det såg bra ut..tack och lov! :).

Blev ännu ett besök på BVC på eftermiddagen för 3-årskontroll. Hon fick mycket väl godkänt! BVC-tanten skickade med en liten tanke om att låta henne vara 3 år trots att hon kan upplevas äldre...men den tanken finns redan hos oss.. :)
Hon fick också med sig en liten lapp som hon fick byta mot en bok från biblioteket - hon valde Rödluvan och vargen.

Vi avslutade dagen på badhuset... Jättemysigt! Hilma har blivit otroligt modig och söker ständigt nya utmaningar..så roligt att se när vår lilla försiktiga tjej faktiskt utmanar sig och VÅGAR! <3
Två trötta tjejer följde med hem efter badet.. Efter kvällsfikat somnade Molly på kökssoffan... Nu sussar de sött efter dagens alla bravader!

Imorgon är Salle ledig så då får de ha lite pappamys (!!) och jag får börja min arbetsvecka.. Blir en kort vecka! :)

Ovido - Quiz & Flashcards