Min Lilla Vrå

Alla inlägg under september 2012

Av Stina Nygren - 5 september 2012 14:59

Idag ringde de från Hilmas avdelning och meddelade att hon inte mådde bra. Fick åka ifrån jobbet för att hämta hem min sjukling lite tidigare... Självklart fick också Molly sluta tidigare.
Vi åkte hem, startade film och har nu filmmys i soffan... Termometern visade 38,9 så det är klart att hon kände sig hängig! <3

Häromdagen tänkte jag faktiskt på att ingen utav mina tjejer har blivit hemringda från föris nån gång... Vabbat har jag gjort många gånger..men då har de blivit sjuka hemma. Men idag så kom febern som en blixt från klar himmel! Farliga tankar...Peppar peppar! ;)

Av Stina Nygren - 4 september 2012 21:25

Idag hade Hilma med sig en kompis hem från föris... Så roligt!! Tjejerna hade pratat om detta hela dagen och lekte verkligen super hela tiden... Det värmer verkligen mammahjärtat när ens barn har bra vänner och är omtyckta! <3

Jag tjuvlyssnade lite när tjejerna satt och pratade & pysslade...
Hilma: "Jag undrar hur det ser ut hemma hos dig... Jag kanske kan följa med dig hem nån dag!?!"
Kompis: "JA!! Kanske imorgon!!"

Så sött och fantastiskt roligt att höra när Hilma annars ofta helst väljer att leka själv... ;)

Av Stina Nygren - 2 september 2012 22:36

Söndagsmorgonen började med att väckaren ringde klockan åtta... Kändes lite väl tidigt på en söndag men är det ridning så är det!
Så...upp och hoppa och sedan frukost!

Efter frukosten åkte vi iväg... Jag tycker att de är så fantastiska på denna ridskola - 4H gården i Röbäck! :)

Efter ridningen tog vi en sväng till loppisen på Nolia... Tänk vad man kan fynda för bara några hundringar!! Känns så himla kul när man känner sig så där toppennöjd!

Fyndade en dunjacka, använd endast en gång! Precis en sån som jag tänkt köpa till vintern!
Hittade också en fin grön flaska, en gammal mjölkfaska i en träställning, en gammal mojäng där man skriver handelslista...vet inte vad de heter! ;)
Hilma och Molly fyndade en rosa cowboyhatt och Briomek... 3 fyllda fryspåsar för endast 50:- Kanonbra! :)

Ovido - Quiz & Flashcards