Min Lilla Vrå

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Stina Nygren - 1 december 2012 23:48

Idag startade vi dagen med sovmorgon. Till 10! Kändes väldigt bra med tanke på att både jag och tjejerna var uppe alldeles för sent och Salle var helt slut igår kväll...

Imorse var dessutom en speciell morgon. Första december. Julmånaden har börjat! För familjen..både barnen och min älskade man..innebär detta nu ett paket varje dag... Vilken lycka! <3

Jag tog med våra små troll till Strömpilen för en träff med självaste Tomten idag! Så nu har de berättat vad de önskar sig i julklapp...

Nalleinsamlingen till barnhem i Ryssland mm har börjat på Strömpilen så tjejerna bestämde sig för att skänka några gamla kompisar som numera bara legat bortglömda... De samlade ihop flera nallar och en docka. Vi pratade lite om barn på barnhem och efteråt sa Molly att hon ville ge bort sin kanin.
"Jag tycker att nåt annat barn som är ledsen ska få min kanin!"
Så otroligt fint av henne, tycker jag! Som tur är så har hon flera kaniner. Hur skulle hon klara sig utan sin allra käraste vän? Hon har ju förståss sin Tigger men Kanin-speldosan har också en alldeles speciell plats i hennes hjärta.
Men hon tänkte inte på att hon hade flera när hon bestämde sig för att ge bort den. Det blev en glad överaskning att hon både kunde ge bort och behålla på samma gång!

När vi kom hem skulle vi göra nya adventljusstakar, sätta upp julgardiner och tomta till det lite... Men nåt hände. Julgardinerna kändes inte rätt! De var inte lika fina i år... Jag kände hur glädjen att göra julfint bara försvann och jag blev less.
Men vad är väl ett par julgardiner? De får väl hänga uppe ändå! Julen kommer att vara precis lika mysig ändå! <3
Ljusstakarna kom också upp, tack vare Salle. Så nu har vi också julmys här hemma.

Ikväll sen Salle åkt iväg på jobb och tjejerna somnat fick iaf några tomtar sprida sig i huset...

Nu längtar jag mest efter att få gå och krypa ner i sängen tillsammans med de som betyder allra mest, mina små hjärtan! <3

Av Stina Nygren - 1 december 2012 02:02

Har ikväll slagit in resten av julklapparna till paketkalendrarna och hängt upp. Eller är det kanske tomtenissarna som vart i farten? ;) Frågar man mina små troll så är det nog nissarna...

Har i år också vart lite extra hemlighetsfull och klurat ihop en paketkalender till min älskade... Ni skulle ha sett hans min när han kom hem... ;) "Och vad vill du ha i gengäld...?" Ingenting, blev svaret. Det handlar om ren och sann kärlek!
Jag vet ju att han älskar paket! <3

Imorgon ska här också julpyntas... Det ska knåpas ihop nya adventljusstakar till fönstren. Vi har sån där gammeldags sort som vi då tillverkar själva..men jag råkade bryta av de gamla..oups! ;)
Julgardiner och några tomtar måste väl också få komma fram...

Mitt mål inför julen var att ha handlat klart alla julklappar innan december OCH jag är klar! Väntar bara på lite saker som är beställt men som inte kommit. Så nu i december ska här njutas av julfriden! <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards