Min Lilla Vrå

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Stina Nygren - 14 december 2012 22:29

Idag fortsatte luciafirandet i form av Luciadisco hemma i vardagsrummet. Vi bjöd in kompisar till Hilma och Molly från vår by och grannbyn. Barnen dansade (t.o.m på bordet!) och tjoade medan vi vuxna mumsade på saffranskladdkaka, pepparkakor och glögg.
En jättelyckad kväll som absolut kommer i repris! ;)

Efter discot tänkte våra småtroll se film i sängen - Draktränaren. Men efter bara några minuter sussade de sött, nöjda efter en dag med bus och roligheter! :)

Nu laddar vi batterierna inför morgondagen då vi ska åka skrana i Tväråmark, stöpa ljus och äta middag. Jag längtar! :)

Av Stina Nygren - 14 december 2012 00:08

Lucia. Imorse smög jag mig upp och gjorde i ordning lite lussefrukost till min familj som låg uppe och sov. Vi åt gomackor och lussebullar medan vi satt i sängen och såg Lucia på TV. Jättemysigt!
Sen var det dags för förskola och jobb.

När vi precis kommit till förskolan kommer en fröken och berättar att Hilma just hade missat sitt luciatåg som var klockan 8.00
VA? Oj, vad jag skämdes! Jag trodde att båda tjejerna skulle gå i samma tåg klockan 14, då också mormor & morfar var medbjudna.
Som tur var så fick Hilma fira Lucia tillsammans med Molly på eftermiddagen och det kändes OK för henne! Fantastiska pedagoger som gjorde allt för att Hilma inte skulle få lida för en förvirrad mammas glömska... <3

Efter förskolans firande åkte vi en sväng till gammelmorfar, min morfar, och lussade för honom och det uppskattades! <3

Nu är torsdagsstädningen äntligen klar och jag mumsar på färskpressad apelsinjuice och eko jordgubbar. MUMS!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards