Min Lilla Vrå

Av Stina Nygren - 1 oktober 2011 21:36

2010-10-21

Detta var i Oktober för ett år sedan. I Oktober låg snön kvar... Känns heeelt sjukt att tänka sig SNÖ NU! Inte än...gärna om ett par månader..mycket snö då...men inte än...

Såå skönt med helg!!! Igår var vi på en jättemysig surströmmingsfest hos mamma & pappa. Gott med surströmming..det tycker mina tjejer också! Men de fick aborrfilé också...

Imorse vaknade tjejerna tidigt...kring 7! Men vi hade mysmorgon i sängen med prinsessfilm och frukost i sängen!

Jag somnade om en stund och vaknade 9.30...

Idag har vi firat min gamle morfar som fyller 81 år idag! Häftigt att bli så gammal..bara man får vara frisk i kropp och huvud!

Ikväll blev vi bjudna på middag - hemma hos oss! Hela familjen Falk kom på besök och hade med sig tacos! Mums!!!

Imorgon ska vi ut till Kjella & Åsa och köpa lite HolmöLax! Ännu en delikatess att fylla frysen med!

Sedan på kvällen blir det barngympa för tjejerna...

Var tog egentligen helgen vägen??

Av Stina Nygren - 25 september 2011 20:20

I helgen har vi hunnit med mycket kul!

I lördags gick vi ut i skogen tillsammans med mina föräldrar..mormor & morfar.

Vi hittade massa fina trattkantareller...

Jag fick hjälp med rensningen också! Hilma sa "Tack mamma för att jag fick hjälpa dig!"

Igår hade jag en helkväll med mina finaste tjejer från gymnasiet.. Middag och tjejkväll hos Frida som vi sedan avslutade på Rex! Vilken fantastisk kväll vi hade! Var 3 år sen sist jag var ute...

Imorse fick vi sovmorgon till 11 då tjejerna sov över hos mormor & morfar. Sedan kändes det väldigt skönt att få hem våra underbara små troll igen!

Trots snuvan och att orken fortfarande inte riktigt räcker till hade vi en mysig em/kväll hemma. Vi skippade dock barngympan..

Imorgon hoppas vi på en bättre dag då tjejerna ska gå till föris!

Nu soffmys framför TVn med min älskade innan det är sovadags!

Av Stina Nygren - 22 september 2011 22:09

Har idag varit hemma med mina små töser som är förkylda.. Ingen feber men ingen ork heller. Hilma bad om att få gå o lägga sig på fm!

Men väldigt mysigt att bara vara hemma tillsammans och rå om varandra!

Imorgon verkar det också bli en innemysardag.. Både förkylning och bara regn, regn och regn!

På lördag verkar det bli utgång med mina bästaste tjejer! Det var inte igår vill jag lova!   Känner mig faktiskt lite taggad! Men undrar just om jag hittar nå kläder i garderoben som känns ok?!

Nu Är det dags att hoppa i säng.. Håller ju på att läsa en så spännande bok! Ett perfekt avslut på dagen!

Av Stina Nygren - 23 augusti 2011 22:43

I vissa skeden i livet känns allt bara som ett stort frågetecken, man frågar sig vad som egentligen är meningen...

Men så plötsligt händer det!

För snart 10 år sedan träffade jag min älskade Salomon, bitarna började falla på plats.

10 år känns fantastiskt, men ändå egentligen bara början på ett helt liv!

Ju bättre jag själv trivs med mitt liv, desto fler fina människor runt omkring har jag funnit!

Tänk bara att så många fina människor dyker upp i ens liv när man redan känner sig så lycklig. Tur att hjärtat har plats för alla!

Men egentligen vore det väl lite mer rättvist om människor som verkligen behöver en god vän kunde få det!?

Älska mig mest

när jag förtjänar det minst

då behöver jag det mest!

Tänk bara om man kunde ta tillvara på varandra och livet på ett bättre sätt - livet är för värdefullt för att slösas bort!

Av Stina Nygren - 13 juli 2011 22:06

Imorgon kommer äntligen vår kära pappa och man hem!!! 5 dagar borta känns faktiskt längre än vad det är...

Hilma sa till Salle ikväll när de pratade "När du kommer hem ska jag bara hoppa upp i din famn och mysa med dig heeeela dagen!"

Molly är mest imponerad över "Pappa hämta nya bussen...", men hon säger också "Molly sakna pappa!"

Blir spännande att möta upp de i Gräsmys imorgon kväll när de kommer hem igen...

Ännu mer spännande blir att pappa har med sig överaskningar till oss alla..

Hilma frågade om det är lördag imorgon.. Hon anar nog att pappsi kanske har med sig lite karragotta..

Av Stina Nygren - 9 juli 2011 22:52

Idag åkte jag & tjejerna ut till farbror Kjella & Åsa i Ostnäs. En jättehärlig dag vid havet! De bor på "rätt" sida i Ostnäs så där fanns inte ett spår av några alger... Tjejerna badade, "spiggade" och bara myste i solen och i vattnet!

Lyxigt med egen strand på tomten!

När vi kom hem fick vi besök utav tjejernas farmor och farbror Samuel som är i Umeå i veckan! Tjejerna bara älskar honom! De fick följa med ut till Ratu o sova över, lyckan var stor!

Jag och Salomon åkte till sjukan då Salle fortfarande hade 39 raders feber. Han fick med sig lite penicillin hem, så Tysklandsresan behöver inte avbokas! Känns skönt..för hans skull! Men här hemma kommer vi att sakna vår pappa och man!

Av Stina Nygren - 8 juli 2011 21:44

Vi har nu vart iväg på sommarens första semestertripp!

Först åkte vi till Övik där Salle spelade fredag & lördag. På söndag styrde vi vidare mot Östersund. Länge sen jag var där, men det är en väldigt fin stad!

Vi lärde oss att till nästa år så bokar vi camping i förväg! Det fanns nämligen ingen plats på de två största campingarna (pga en stor fotbollscup!). Men en mindre camping kan vara nog så mysig, tänkte vi. Men NJA! Fin utsikt var det iaf!

Salle åkte på förkylning och låg i feber, men vi drog iväg på utflykter iaf! Första dagen besökte vi Frösö Zoo...

Vi besökte även äventyrsbadet vilket var väldigt uppskattat! Sista dagen gjorde vi en resa tillbaka i tiden - till Jamtli!

När vi varit färdigt på Jamtli började vi köra hemöver...

Trötta tjejer somnade i bilen, men vaknade när det egentligen var sovadags, men så är det ju semester också så det gjorde inget!

Vår plan var att sova på en fin rastplats i Fredrika, men så långt hann vi inte...

Just innan klockan skulle slå 00 hörde vi ljudet FLAFF...

PUNKA på husvagnen! Men utan att tveka klev Salle ur bilen för att byta däck. Är så stolt över min man! Märkte att vi inte hade rätt verktyg för att byta på husvagnen, stoppade en bil som hjälpte oss.. MEN...jag undrade vad som pyste då Salle pumpade luft och han upptäckte då att ventilen var sönder så reservdäcket tappade luften fortare än han pumpade...

Då blev han less! Men vad kunde vi göra?

Vi la oss i husvagnen o sov & på morgonen fick vi tag på nån gubbe i Fredrika som hjälpte oss med ett däck så vi kunde köra till stan iaf. Där köpte vi nya däck! Det visade sig att de gamla däcken var sedan 1990!!

Borta bra men hemma bäst!

Nu bara myser vi på hemmaplan en vecka innan nästa äventyr väntar...

Salle försöker sova bort sin förkylning, men den är seg! Han har haft feber sen i tisdags!

På söndag åker han ner till Tyskland igen - hoppas verkligen han hinner bli frisk!

När han kommer hem från Tyskland åker vi till Lycksele tillsammans med våra bästa vänner - David & Marica!

Av Stina Nygren - 3 juli 2011 22:40

Nu har vi då installerat oss på camping i Östersund efter en lugn helg i Övik. Salle har dock spelat men vi övriga har bara känt lugnet!Vi hade tänkt oss en lite finare camping, men orutinerade som vi är så hade vi inte bokat något.. Eftersom det är en stor fotbollscup här i veckan så är de två finare campingarna fullbokade! Men vi hittade en liten, trivsam camping iaf!Vi åkte förbi några släktingar och blev bjudna på god middag, tack för det! :) Nu har tjejerna krupit till kojs efter en flera timmar i bil och en kväll full med lek & bus!Imorgon väntar Frösö Zoo - djurpark med en massa olika spännande djur, bl.a Tigrar, lejon, apor, krokodiler mm mmPå tisdag besöker vi "förr i tiden" - Jamtli och på onsdag blir det äventyrsbad innan vi startar vår resa hemöver igen... Såå skönt med semester!!!